Hodnoticí pohovor je důležitou zpětnou vazbou pro zaměstnavatele i pro zaměstnance

Na konci roku lidé přemýšlejí o tom, jaký vlastně uplynulý rok byl, co přinesl, co se povedlo, a naopak co se nepovedlo a na čem lze v dalším období zapracovat. Zhodnocení uplynulého roku není výjimkou ani v pracovním prostředí. Zaměstnavatelé i zaměstnanci kalkulují pozitiva i negativa. K tomu jim slouží tzv. hodnoticí pohovor. Není to žádná věda, ale zaměstnavateli i zaměstnancům to může přinést značné zlepšení vzájemných pracovních vztahů, ale i příležitosti, jak se profesně rozvíjet a posouvat dál.

Datum publikace:02.12.2021
Datum aktualizace:04.11.2024
Autor:Ing. Bc. et Bc. Eva Blechová
Právní stav od:01.01.2021

Na konci roku lidé přemýšlejí o tom, jaký vlastně uplynulý rok byl, co přinesl, co se povedlo, a naopak co se nepovedlo a na čem lze v dalším období zapracovat. Zhodnocení uplynulého roku není výjimkou ani v pracovním prostředí. Zaměstnavatelé i zaměstnanci kalkulují pozitiva i negativa. K tomu jim slouží tzv. hodnoticí pohovor. Není to žádná věda, ale zaměstnavateli i zaměstnancům to může přinést značné zlepšení vzájemných pracovních vztahů, ale i příležitosti, jak se profesně rozvíjet a posouvat dál.

Konec roku je vždy obdobím kalkulací a hodnocení. Zajímavým nástrojem v pracovněprávních vztazích je hodnoticí pohovor, díky kterému dostanou jak manažeři, tak zaměstnanci důležitou zpětnou vazbu, se kterou mohou dále pracovat. Vyspělé firmy, které dbají na zaměstnaneckou politiku, tohoto nástroje hojně využívají. „Systematické a pravidelné hodnocení zaměstnanců je jednou z nejdůležitějších činností, kterou naše společnost realizuje,“ potvrzuje pro server idnes.czhttps://www.idnes.cz/finance/prace-a-podnikani/prace-pohovor-zamestnavatel-zamestnanec-hodnoceni-mzda.A210218_133407_podnikani_daja Renata Čapková z České podnikatelské pojišťovny.

Co je hodnoticí pohovor?

Hodnoticí pohovor lze definovat jako nástroj personálního managementu, který slouží pro řízení, kontrolu, usměrňování a motivování zaměstnanců. Jan Vymětal ve své knizeVYMĚTAL, Jan. Průvodce úspěšnou komunikací: efektivní komunikace v praxi. Praha: Grada, 2008. Manažer. ISBN 8024726149. hodnoticí pohovor definuje jako „periodicky se opakující, formální a komplexní pohovor, při němž hodnotitel a hodnocený vzájemně konfrontují názory na svá přesvědčení a postoje, na vztahy ke spolupracovníkům, přednosti a nedostatky podřízeného, jeho úspěchy i chyby“.

Periodicky se opakujícím, formálním a komplexním pohovorem lze chápat, že se takový pohovor koná pravidelně, alespoň jednou ročně, a to na formální úrovni – mezi nadřízeným a podřízeným, a zaměřuje se na různorodá témata. Jeho cílem je jednak získat zpětnou vazbu zaměstnance k motivaci, odměňování i k pracovním podmínkám a pracovnímu prostředí, dále získat poznatky ...

 

 

Přístup do této části mají jen registrovaní uživatelé 
s předplaceným přístupem na portál Mzdy pro lidi.

Přihlásit

 

 

 

Proč si pořídit portál Mzdy pro lidi?

Prémiový přístup k celému obsahu, funkcím a službám.

 Ideální pro profesionály - zaměstnavatele, personalisty, mzdové účetní a ekonomy
 Více než 1 500 aktuálních dokumentů
 40+ videoškolení s top lektory
 Odborníci pomáhají denně na e-mailu a online chatu
 Pravidelné online rozhovory
 Osobní profil a personalizované funkce
 Zákony pro lidi PLUS zdarma, slevy a bonusy


Roční přístup:
3 980 Kč bez DPH (11 Kč / denně)

Výhody předplaceného přístupu naleznete v části O PORTÁLU

 

 

Poznámky pod čarou:

Partneři

cookies24x24  Souhlas s využíváním cookies

Tato webová stránka používá různé cookies pro poskytování online služeb, na účely přihlášení, poskytování obsahu prostřednictvím třetích stran, analýzu návštěvnosti a jiné. V souladu s platnou legislativou prosíme o potvrzení souhlasu, nebo nastavení Vašich preferencí.

Pamatujte, že soubory cookies jsou užitečné pro různá uživatelská nastavení a jejich odmítnutím se může snížit Váš uživatelský komfort.

Více informací.