Komunikace se správce daně může být složitá, protože běžný poplatník nemá obvykle komplexní znalosti v oblasti správy daní. Základní legislativní normou, ze které se musí vycházet, je zákon č. 280/2009 Sb., daňový řád, ve znění pozdějších předpisů (dále jen daňový řád).
V rámci tohoto seriálu procházíme daňový řád s tím, že u vybraných ustanovení se pokusíme naznačit nezávislé vzory písemností, které se k dané pasáži zákona vztahují a které by mohly být názornou ukázkou, jak by mohla například vypadat korespondence v podobě žádostí, udělení plné moci, opravného prostředku, sdělení, oznámení, návrhu či podnětu.
Je nezbytné však důrazně upozornit na skutečnost, že nezávazné vzory korespondence by měly sloužit pouze pro případnou inspiraci čtenářů v okamžiku, pokud by stáli před nutností se správcem daně v dané oblasti komunikovat. Předkládané vzory je tedy nezbytné brát pouze jako informativní. Případně uvedené hodnoty, uvedená jména a údaje o osobách a obchodních korporacích jsou smyšlená a jakákoli případná shodnost nebo podobnost se skutečnými osobami a firmami je ryze náhodná. To platí i pro řazení a návaznosti jednotlivých uvedených vzorů, které se v mnoha případech vzájemně eliminují či protiřečí. I za výběrem adresáta (Finanční úřad pro Královéhradecký kraj a Územní pracoviště v Hradci Králové) není žádný vedlejší úmysl.
V dnešním článku se zaměříme na daňové řízení (pohybujeme se v daňovém řádu, konkrétně v § 134) a vyměřovací řízení (§ 135–140 daňového řádu). Ustanovení daňového řízení řeší například:
- účel vedení daňového řízení,
- posouzení daně pro potřeby vymezení předmětu daňového řízení,
- složení daňového řízení z dílčích ...
Související předpisy SZČR