Česká národní banka je důležitou finanční institucí České republiky. V době koronavirové krize je její úloha ještě důležitější. Jejím úkolem je totiž udržovat finanční a měnovou stabilitu v zemi a je také hlavní institucí, která řeší bankovní finanční krizi. Z toho důvodu se snaží pružně reagovat na současnou situaci a přijímá různá opatření. Některé se týkají monetární politiky obecně, jiné se přímo dotknou lidí, tedy klientů jednotlivých bank.
Opatření týkající se klientů bank
- Možnost odložení splátek úvěrů
Česká národní banka rozhodla, že splátky úvěrů u bank je možné odložit, jestliže klienti nemohou tyto splátky splácet v důsledku dočasného snížení či výpadku příjmů klienta z důvodu preventivních opatření nebo koronavirové nákazy. Toto opatření se podle informací ČNB týká všech typů úvěrů, jak firemních klientů, tak drobných klientů, a to jak u spotřebitelských a podnikatelských úvěrů, tak i u hypoték, které byly sjednány před 26. březnem letošního roku.
Odklad splátek bude možný o 3 nebo 6 měsíců a tyto odklady budou bankami posuzovány individuálně. Vyžaduje se však aktivita ze strany klienta. Klient tedy musí banku sám požádat, odklady nefungují automaticky. Roli při tom budou hrát konkrétní důvody neschopnosti splácet úvěry a ...
Související předpisy SZČR