Rozsah a proces sestavování účetní závěrky je upraven především zákonem a účetnictví a v příslušných prováděcích vyhláškách. Jde o proces, kdy se uzavírá účetní období, kontrolují zůstatku účtů, podvojnost zápisů a výsledky hospodaření se převádějí do finančních výkazů. Důkladně provedená účetní závěrka pomáhá nejen splnit zákonné povinnosti, ale i předejít problémům při daňových kontrolách nebo při zpracování daňového přiznání.
Jaké kroky je potřeba provést?
1.Provedení inventarizace
2. Uzavření účetních knih, kontrola dokladů a saldokont
3. Sestavení účetních výkazů
4. Případný audit účetní závěrky
5. Schválení a uložení účetní závěrky
6. Datová závěrka
Z naší praxe pojďme stručně k jednotlivým bodům a nejčastějším chybám, které v daném kroku vznikají
1. Provedení inventarizace
Inventarizace, resp. její neúplné či nedůsledné provedení je jednou z nejčastějších chyb u účetních ...
Související předpisy SZČR