Konsignační sklad na Slovensku
Chtěla bych se zeptat na problematiku konsignačních skladů v Evropské unii. Naše společnost má u jiné právnické osoby na Slovensku zřízen konsignační sklad. Na základě dodacího listu jsme navezli zboží do konsignačního skladu, bylo to asi před 3 lety - vést Intrastat jsme v té době neměli. Na konci měsíce na základě odběrů nahlášených odběratelem vystavíme fakturu, zaúčtujeme na účet tržeb. DPH účtujeme na základě vystavené faktury (dle nahlášených odběrů) na ř. 20. Postupujeme správně? Na analytických účtech vedeme účtování o konsignačním skladu. Na Intrastat tyto odběry nehlásíme, mělo by se hlásit již při závozu na konsignační sklad, ale v té době jsme neměli povinnost vedení Intrastatu.
Na školení nám řekli, že by se DPH měla účtovat už při celkovém závozu na konsignační sklad, stejně jako se hlásí naskladnění konsignačního skladu na Intrastat. Není mi jasné, na základě čeho bychom měli odvést DPH a jak bychom měli vést analytickou evidenci konsignačního skladu. Je správné, když na účet tržeb se účtuje až dle nahlášených odběrů?