Odvolání proti pokutě za nepodání kontrolního hlášení
Společnost je čtvrtletním plátcem daně z přidané hodnoty (dále jen „DPH“). Finanční úřad zaslal do datové schránky daňovému subjektu dne 20. 8. 2016 výzvu k podání kontrolního hlášení (dále jen „KH“) za zdaňovací období červen 2016. Daňový subjekt na základě výzvy podal KH za zdaňovací období červen 2016, nicméně, nedodržel zákonnou lhůtu stanovenou ve výzvě k podání KH. Podané KH za červen 2016 přitom obsahovalo pouze jeden daňový doklad s datem uskutečnění zdanitelného plnění 18. 5. 2016 (v červnu 2016 žádné zdanitelné plnění daňový subjekt neposkytl). Daňový subjekt tak neměl podat KH za zdaňovací období červen 2016, ale měl podat KH za květen 2016. Při kontrole roční uzávěrky daňový subjekt zjistil toto pochybení při zpracování a odeslání KH za zdaňovací období červen 2016. Odpovědí na výzvu doručenou 20. 8. 2016 k podání KH za zdaňovací období červen 2016 nemělo být podání KH za červen 2016, ale daňový subjekt měl sdělit správci daně, že ve zdaňovacím období červen 2016 společnost neposkytla žádné zdanitelné plnění. Případně stačilo na výzvu nereagovat, protože nulové kontrolní hlášení se nepodává.
Z tohoto důvodu bylo podáno 27. 2. 2017 následné KH za zdaňovací období červen 2016 na nulové hodnoty a zároveň bylo správně podáno KH za zdaňovací období květen 2016 obsahující daný daňový doklad na poskytnuté zdanitelné plnění ze dne 18. 5. 2016. K dané situaci zaslal daňový subjekt správci daně i písemné vysvětlení. Ke zdaňovacímu období květen 2016 žádná výzva společnosti nepřišla. Dne 1. 3. 2017 byl však doručen do datové schránky společnosti platební výměr na uložení pokuty společnosti ve výši 50 000 Kč podle § 101h odst. 1 písm. d) zákona č. 235/2004 Sb., o DPH z důvodu nepodání kontrolního hlášení za červen 2016 včas v náhradní lhůtě. Jak se lze bránit proti uložené pokutě?