Na sociálních sítích, na stránkách firem, na webu pracovních agentur, na úřadě práce nebo na internetových pracovních portálech. Všude tam jsou k nalezení tisíce pracovních inzerátů a je to právě první komunikační a informační dokument, který propojuje zaměstnavatele s potencionálními zaměstnanci. Co by měl pracovní inzerát obsahovat? Jaký by měl mít formát? Proč je důležité ho umět kvalitně připravit? Odpověď na tyto otázky najdete v tomto článku. Závěrem se také podíváte na vzor pracovního inzerátu.
Pracovní inzerát je vstupní bránou k navázání kontaktu s potencionálním zaměstnancem. Víc než otázkou co to pracovní inzerát je, je třeba říct, čím není. Pracovní inzerát není popisem pracovní pozice, je to především marketingový text, pomocí kterého chce zaměstnavatel získat nové zaměstnance. A jako správný marketingový text by i inzerát měl být promyšlený a propracovaný. Jeho cílem je především zaujmout a vyvolat v potencionálním uchazeči touhu stát se budoucím zaměstnancem firmy. Není důležitý jenom samotný obsah, ale i jeho struktura, způsob komunikace a vzhled.
Tip:
Dejte si záležet i na vzhledu a grafickém provedení inzerátu. Nemusíte být zkušený grafik (i když ve větší firmě, kde grafik funguje, se hodí ho do toho zapojit), abyste dokázali zajímavý a poutavý pracovní inzerát. K tomu využijte některé grafické programy nebo se podívejte na bezplatnou webovou aplikaci Canva.
Struktura inzerátu
Všechny články – ať už to jsou zpravodajské informace vydávané Českou tiskovou kanceláří, médii, ale i publicistické články, rozhovory, stejně tak firemní tiskové zprávy, a dokonce i životopisy mají svoji strukturu. U inzerátu by to nemělo být výjimkou.
A stejně tak jako u tiskové zprávy, tak i u inzerátu je vhodné řídit se strukturou tzv. ...