6. Neumožnění daňové kontroly
Občas nastane situace, kdy daňový subjekt z nejrůznějších důvodů se správcem daně nespolupracuje a snaží se kontrolu oddálit či znemožnit.
Příklad č. 15:
Finanční úřad chtěl u firmy JJJ, s. r. o. zahájit kontrolu. Předem se telefonicky ohlásil, při příchodu kontrolních pracovníků však tito pracovníci narazili na zamčené dveře a na zvonění nikdo neodpovídal.
Správce daně pak může zaslat firmě výzvu. Ve výzvě bude uvedeno:
- místo zahájení daňové kontroly,
- předmět daňové kontroly,
- lhůtu, jejíž běh počíná dnem doručení, ve které je daňový subjekt povinen správci daně sdělit den a hodinu v rámci úředních hodin správce daně, kdy je připraven k zahájení daňové kontroly; tuto lhůtu nelze prodloužit.
Zaslání této výzvy bude podléhat běžným pravidlům pro doručování, právnické osobě se bude tedy zasílat elektronicky do datové schránky, fyzické osobě nemající datovou schránku ...

Proč využívat portál Daně pro lidi?
Prémiový přístup k celému obsahu, funkcím a službám. Ideální pro profesionály - daňaře, auditory a účetní
Více než 35 000 aktuálních dokumentů
100+ videoškolení s top lektory
Odborníci pomáhají denně na e-mailu, online chatu a telefonu
Pravidelné online a video rozhovory
Osobní profil a personalizované funkce
Zákony pro lidi PLUS zdarma, slevy a bonusy
Roční přístup: 12 950 Kč bez DPH (1079 Kč / měsíčně)
Výhody předplaceného přístupu naleznete v části O PORTÁLU