Každá velká firma má většinou personalistu. V těch menších firmách řeší personální záležitosti často mzdová účetní. Ta má koncem roku tedy na starosti jak účetní záležitosti, tak i ty personální. Dnes se podíváme, co musí, může nebo by měla mzdová účetní vyřešit koncem roku a na co nezapomenout popřípadě začátkem nového roku.
1. Od roku 2020 se navyšuje minimální mzda
Vláda odsouhlasila další růst minimální mzdy. Ta se z částky 13 350 Kč zvýší na 14 600 Kč. Spolu s ní však roste i minimální zaručená mzda. Mzdová účetní si musí pohlídat, aby zaměstnanci nepracovali za menší mzdu, než která je daná zákonem. Měla by si tedy zkontrolovat, mzdové výměry zaměstnanců a také jejich výši mzdy. Jestliže některý zaměstnanec nedosahuje nové výše zaručené mzdy, měla by účetní změnit mzdový či platový výměr.
2. Dohody o pracích konaných mimo pracovní poměr
Většina stálých dohod o provedení práce, popřípadě dohod o pracovní činnosti je sjednána na kalendářní rok ...

Proč si pořídit portál Mzdy pro lidi?
Prémiový přístup k celému obsahu, funkcím a službám. Ideální pro profesionály - zaměstnavatele, personalisty, mzdové účetní a ekonomy
Více než 1 500 aktuálních dokumentů
40+ videoškolení s top lektory
Odborníci pomáhají denně na e-mailu a online chatu
Pravidelné online rozhovory
Osobní profil a personalizované funkce
Zákony pro lidi PLUS zdarma, slevy a bonusy
Roční přístup: 3 980 Kč bez DPH (11 Kč / denně)
Výhody předplaceného přístupu naleznete v části O PORTÁLU
Související předpisy SZČR