5 tipů, jak zlepšit svoji práci personalisty

Personalisté jsou jedni z klíčových zaměstnanců firmy. Jsou to právě ti, kteří mají na starosti analýzu pracovních míst a tím stanovují potřebu vytváření nových pracovních míst.

Datum publikace:23.10.2019
Datum aktualizace:30.06.2024
Autor:Ing. Bc. et Bc. Eva Blechová
Právní stav od:01.01.2019

Personalisté jsou jedni z klíčových zaměstnanců firmy. Jsou to právě ti, kteří mají na starosti analýzu pracovních míst a tím stanovují potřebu vytváření nových pracovních míst. Na základě stanovených potřeb pak vyhledávají potencionální zaměstnance a v neposlední řadě se také významně podílejí při výběru těchto zaměstnanců. Personalista je první člověk, který bude v kontaktu s uchazeči o zaměstnání, ale také je provede celým jejich zaměstnaneckým vztahem. Podívejme se na nějaké tipy, které mohou usnadnit personalistům jejich práci.

1. Jak na tvorbu pracovního inzerátu

Personalista zpravidla není copywriter nebo marketingový pracovník. Mnohdy tak podle toho vypadají inzeráty, které personalisté publikují.  Zde jsou nějaké tipy, jak oživit svůj inzerát a najít tak vhodného kandidáta.

Definice cílové skupiny

Nejprve se zamyslete nad tím, kdo je Váš kandidát. Koho vlastně hledáte? Jaká jste firma? Těžko asi do start-upu, kde je věkový průměr 28 let, budete hledat paní, které je 50 let. Přesně podle Vaší cílové skupiny pište svůj inzerát. Usnadní Vám to práci. Mladé lidi oslovíte spíše formulací „Hledáme nového parťáka do našeho týmu. Kromě práce si u nás užiješ i zábavu. Fotbálek v polední pauze je samozřejmostí“ (samozřejmě to musí být pravda). Zní to ale lépe než „Do našeho stálého týmu mladých lidí hledáme nového kolegu.“

Zároveň přizpůsobte svoji písemnou řeč. Inzerát nepíše stroj, ale píše ho člověk člověku. Příliš „chladný“ a nesympatický text může přesně tak působit i na potenciálního uchazeče.

Titulek

Stručně, ale specificky a jasně. Uvědomte si, co kandidáti hledají. Řeší pracovní pozici, místo a plat. To je první věc, která je zajímá. Pokud jim na tuto otázku odpovíte hned v úvodu inzerátu, rovnou si ho otevřou ti, kteří mají o tuto pozici skutečně zájem.

Příklad č. 1:

Lektor ŠJ v jazykové škole Slůně (Brno), mzda 20 000 Kč.

Struktura inzerátu

Kdo jsme, co děláme, koho chceme a proč. V krátkosti se představte. Zapomeňte ale na nudné historické „klišé“ detaily typu: „Jsme úspěšná ...

 

 

Přístup do této části mají jen registrovaní uživatelé 
s předplaceným přístupem na portál Mzdy pro lidi.

Přihlásit

 

 

 

Proč si pořídit portál Mzdy pro lidi?

Prémiový přístup k celému obsahu, funkcím a službám.

 Ideální pro profesionály - zaměstnavatele, personalisty, mzdové účetní a ekonomy
 Více než 1 500 aktuálních dokumentů
 40+ videoškolení s top lektory
 Odborníci pomáhají denně na e-mailu a online chatu
 Pravidelné online rozhovory
 Osobní profil a personalizované funkce
 Zákony pro lidi PLUS zdarma, slevy a bonusy


Roční přístup:
3 980 Kč bez DPH (11 Kč / denně)

Výhody předplaceného přístupu naleznete v části O PORTÁLU

 

 

Poznámky pod čarou:

Související vzory smluv

Související články

Související předpisy SZČR

Partneři

cookies24x24  Souhlas s využíváním cookies

Tato webová stránka používá různé cookies pro poskytování online služeb, na účely přihlášení, poskytování obsahu prostřednictvím třetích stran, analýzu návštěvnosti a jiné. V souladu s platnou legislativou prosíme o potvrzení souhlasu, nebo nastavení Vašich preferencí.

Pamatujte, že soubory cookies jsou užitečné pro různá uživatelská nastavení a jejich odmítnutím se může snížit Váš uživatelský komfort.

Více informací.