Výběrové řízení je strašákem každého uchazeče o zaměstnání. Jaké to bude? Co mě čeká? Jak se na to připravit? Jak se zbavit nervozity? Jak udělat dobrý dojem? Tyto a další otázky si v životě jistě položil každý z nás. Podívejme se na některé rady a tipy, aby Vaše výběrové řízení dopadlo na jedničku.
Úvodem je třeba říct, že prvním krokem k vysněné práci je být pozván na výběrové řízení. Tomu můžete pomoci i tím, že budete vidět hned na začátku.
Životopis a motivační dopis
Zní to tak trošku jako klišé, ale tyto dva dokumenty mnohdy zásadně rozhodují o tom, zda vůbec překročíte práh firmy, do které se hlásíte. Nepodceňujte je.
Personalistům přichází mnoho různých životopisů, ze kterých selektivně vyberou jen hrstku uchazečů, kteří se na tuto pozici hodí. Věřte, že podobné vzdělání, pracovní zkušenost i jazykovou vybavenost může mít kde kdo. Buďte ale tím, jehož životopis zaujme na první pohled. Originalita se nezapomíná.
Tip:
Hlásím-li se na pozici grafika, vytvořím graficky zajímavé a originální CV. Zároveň slouží jako malá ukázka mé práce. Hlásím-li se na pozici marketingového asistenta, pak dám životopisu originální strukturu. Není potřeba být přímo grafik. Zajímavý a originální životopis dokážete jednoduše vytvořit sami zdarma v programu Canva.
Dobře napsaný motivační dopis je vstupenkou na pohovor. Jaký by měl být? Krátký a originální bez zbytečného balastu okolo. Vhodná délka je asi okolo jedné normostrany. Žádný personalista nebude mít náladu číst pětistránkové elaboráty. Věty typu: „Váš inzerát jsem našel tam a tam…“, „Na základě doporučení toho a toho….“, „Vystudoval jsem to a to…“, „Umím to a to…“ nikoho nezajímají. První dvě zmíněné ukázky jsou prázdné věty, ...
Související předpisy SZČR