V době nízké nezaměstnanosti nabízí trh práce široké možnosti uplatnění a zároveň je otevřený téměř všem. To však neznamená, že zaměstnavatel automaticky zaměstná každého, kdo se na pracovní pozici hlásí. V každém případě se potencionální uchazeč zúčastní výběrového řízení. Jakmile uchazeč absolvuje přijímací pohovor, následuje pro zaměstnavatele nejtěžší úkol. Vybrat z potencionálních uchazečů svého budoucího zaměstnance. Jak na to? Podívejme se na pár tipů, které pomohou zlepšit výběrový proces.
Při výběru zaměstnanců je třeba zvážit veškeré aspekty, a to jak z pohledu samotné pracovní pozice a požadavků na ni, tak i z pohledu mezilidských vztahů. Někdy zkrátka nestačí, že uchazeč splňuje veškeré požadavky na pracovní pozici. Důležitá je i jeho osobnost, povaha a charakter.
1. Stanovte reálné požadavky
Uvědomte si, že nehledáte supermana. Náplň pracovní pozice by měla být reálná a odpovídající potřebám společnosti. Každý má své limity a také svoji cenu. Pokud vyžadujete vysokoškolské vzdělání, angličtinu, němčinu a španělštinu na profesionální úrovni, 5letou praxi v oboru, znalost speciálních programů a ještě další požadavky, nečekejte, že najdete zaměstnance, který bude svoji práci vykonávat za 20 000 Kč. ...
Související předpisy SZČR