E-commerce obchody s důrazem na prodej přes tzv. digitální platformu

V následujícím článku se opět věnujeme e-commerce obchodům, tentokrát se zaměřením na využití digitálních platforem jako dalšího prodejního kanálu prodejců.

Datum publikace:16.12.2022
Datum aktualizace:08.05.2025
Autor:Ing. Vladimír Zdražil
Právní stav od:01.01.2022

Ing. Vladimír Zdražil je odborným konzultantem a lektorem v oblasti přeshraničního obchodu a služeb, celní problematiky včetně prodejů přes digitální platformy.

V tomto třetím dílu našeho miniseriálu mám v úmyslu se věnovat novému obchodnímu záměru modelové firmy e-zázrak2022 s. r. o. Ta doposud realizovala obchodní činnost s artiklem skleniček, pivních tácků, sošek apod. s tím, že nemá vlastní sklad (využívá logistického a skladovacího zázemí firmy Logiskladex a. s., kde jsou všechny zásoby uskladněny – tento sklad se nachází v ČR s tím, že Logiskladex a. s. je schopen distribuovat objednané zboží po ČR i EU). Objednávky doposud přicházely na e-shop provozovaný prodávajícím, tj. e-zázrak2022 s. r. o.

Obchodní ředitel e-zázrak s. r. o. nyní přišel s nápadem rozšířit prodejní a distribuční kanál o umístění stávajícího sortimentu zboží (tj. sošky, pivní tácky, skleničky) na nejmenovanou globálně působící digitální platformu s tím, že svolal poradu, kde je třeba prodiskutovat následující okruhy otázek a nalézt na ně odpovědi.

Obchodní podmínky a jejich obsah

Obchodní ředitel navrhující zahájení spolupráce e-zázrak2022 s. r. o. ve smyslu registrace na této platformě nastudoval smluvní podmínky mezi prodejcem a digitální platformou a předložil je na poradě managementu e-zázrak2022 s. r. o. s následujícími závěry:

  1. Zalistování zboží na platformě – po registraci jako prodejce lze dohodnuté položky tzv. zalistovat a nahrát na prodejní portál platformy. Firma se rozhodla, že začne spolupráci nabídkou poměrně široké palety pivních tácků.
  2. Skladování – platforma má v EU sklady v Německu, Francii a Nizozemí. V ČR nemá sklad ani dceřinou společnost či provozovnu.
  3. Logistika – platforma nabízí registrovaným prodejcům možnost logistiky za předpokladu, že je zboží v čase přijetí objednávky od zákazníka uskladněno v jejím logistickém centru, tj. v DE, FR či NL.
  4. Poplatkové podmínky – platforma účtuje registrovaným prodejcům poplatky. Jmenovitě jde o poplatky za naskladnění, skladování, logistiku, přijatou objednávku podle svých podmínek. Pro zjednodušení nebudeme uvádět ceník, avšak jde z pohledu prodejce o přijaté služby.
  5. Registrovanému prodejci je otevřeno administrátorské rozhraní, do kterého přicházejí objednávky, informace o platbách, transakční historie, faktury ...
 

 

Přístup do této části mají jen registrovaní uživatelé 
s předplaceným přístupem.

Přihlásit

 

 

 

Proč využívat portál Daně pro lidi?

Prémiový přístup k celému obsahu, funkcím a službám.

 Ideální pro profesionály - daňaře, auditory a účetní
 Více než 35 000 aktuálních dokumentů
 100+ videoškolení s top lektory
 Odborníci pomáhají denně na e-mailu, online chatu a telefonu
 Pravidelné online a video rozhovory
 Osobní profil a personalizované funkce
 Zákony pro lidi PLUS zdarma, slevy a bonusy


Roční přístup:
12 950 Kč bez DPH (1079 Kč / měsíčně)

Výhody předplaceného přístupu naleznete v části O PORTÁLU

 

 

Poznámky pod čarou:

Související články

Související předpisy SZČR

Partneři

cookies24x24  Souhlas s využíváním cookies

Tato webová stránka používá různé cookies pro poskytování online služeb, na účely přihlášení, poskytování obsahu prostřednictvím třetích stran, analýzu návštěvnosti a jiné. V souladu s platnou legislativou prosíme o potvrzení souhlasu, nebo nastavení Vašich preferencí.

Pamatujte, že soubory cookies jsou užitečné pro různá uživatelská nastavení a jejich odmítnutím se může snížit Váš uživatelský komfort.

Více informací.