Interní komunikace je důležitá jako marketing

Interní komunikace ve firmě pomáhá vytvářet image firmy a je stejně důležitá jako například marketing.

Datum publikace:14.07.2021
Datum aktualizace:04.11.2024
Autor:Ing. Bc. et Bc. Eva Blechová
Právní stav od:01.01.2021

Interní komunikace ve firmě pomáhá vytvářet image firmy a je stejně důležitá jako například marketing. Je to komunikace, která se uskutečňuje uvnitř firmy a měla by fungovat od nejvyšších pozic až po ty nejnižší. Jak tedy na interní komunikaci? V tomto článku se dočtete o komunikaci obecně, ale i o obsahu interní komunikace, komunikačních kanálech a krátce i o komunikační strategii.

Původ slova komunikace vychází z latinského slova communicare, které znamená něco sdílet, komunikovat nějaké sdělení. Existuje mnoho definic, které definují komunikaci jako například přenos informace od zdroje k příjemci. Je to nástroj, prostřednictvím kterého se lidé vzájemně poznávají, navazují vztahy, diskutují a argumentují a který je nedílnou součástí našeho každodenního života.

Existuje mnoho forem komunikace, jako verbální (slovem či písmem), neverbální (prostřednictvím gest), interpersonální (mezi lidmi), intrapersonální (vnitřní komunikace), ale i skupinová či masová komunikace. V rámci interní komunikace se lze setkat se všemi těmito formami.

Interní komunikace jako součást marketingového mixu

Interní komunikace v širším slova smyslu lze chápat jako komunikaci mezi kolegy (formální i neformální), mezi nadřízeným a podřízenými, ale spadají sem i hromadná sdělení, interní školení a porady atd. V tom užším slova smyslu, což je právě obsahem tohoto článku, je interní komunikace chápána jako interní marketing.

Je důležité si uvědomit, že interní komunikace není jen výmysl píáristů, personalistů nebo „důležitých vedoucích“, ale je součástí marketingu společnosti. Podívejme se na marketing společnosti pořádně s lupou. Marketingový mix tvoří základní čtyři důležité komponenty (i když v některých odborných literaturách i v praxi jich může být mnohem víc), a to produkt, jeho cena, distribuce a propagace.

Propagace má několik dalších kanálů, kterými jsou reklama, přímý marketing, podpora prodeje a public relations (PR). Každá firma si samozřejmě svůj propagační mix může namíchat dle svých potřeb. Jednou ze zmíněných součástí je i PR, které vytváří vztahy s veřejností. Kromě klasických PR aktivit, jako je komunikace s médii, komunikace s místní komunitou (obyvatelé města, ve kterém firma působí – to je důležité třeba u velkých korporátních firem), investory apod., sem spadá i komunikace se zaměstnanci. Jedná se tedy o vytváření dobrého jména a image firmy i směrem ke svým zaměstnancům. A tady je – interní komunikace v rámci marketingového mixu.

Interní komunikaci může ...

 

 

Přístup do této části mají jen registrovaní uživatelé 
s předplaceným přístupem na portál Mzdy pro lidi.

Přihlásit

 

 

 

Proč si pořídit portál Mzdy pro lidi?

Prémiový přístup k celému obsahu, funkcím a službám.

 Ideální pro profesionály - zaměstnavatele, personalisty, mzdové účetní a ekonomy
 Více než 1 500 aktuálních dokumentů
 40+ videoškolení s top lektory
 Odborníci pomáhají denně na e-mailu a online chatu
 Pravidelné online rozhovory
 Osobní profil a personalizované funkce
 Zákony pro lidi PLUS zdarma, slevy a bonusy


Roční přístup:
3 980 Kč bez DPH (11 Kč / denně)

Výhody předplaceného přístupu naleznete v části O PORTÁLU

 

 

Poznámky pod čarou:

Související články

Související předpisy SZČR

Partneři

cookies24x24  Souhlas s využíváním cookies

Tato webová stránka používá různé cookies pro poskytování online služeb, na účely přihlášení, poskytování obsahu prostřednictvím třetích stran, analýzu návštěvnosti a jiné. V souladu s platnou legislativou prosíme o potvrzení souhlasu, nebo nastavení Vašich preferencí.

Pamatujte, že soubory cookies jsou užitečné pro různá uživatelská nastavení a jejich odmítnutím se může snížit Váš uživatelský komfort.

Více informací.