Proces přijímání zaměstnanců má dvě hlavní fáze, a to nábor zaměstnanců a jejich výběr. Obě tyto fáze jsou velmi důležité a skládají se z mnoha menších činností. Krátce se podívejme právě na tu první fázi a tou je nábor.
Nábor zaměstnanců je jednou z důležitých činností personálního oddělení a vychází z potřeb podniku. Předchází mu analýza pracovních míst, při které personalista zjistí, zda firma potřebuje nové zaměstnance, zda jich má dost nebo naopak zda jich má až příliš. V případě, že analýzou dojde k závěru, že je třeba přijmout další zaměstnance, pak začíná proces přijímání zaměstnanců.
Nábor zaměstnanců je proces, který předchází samotnému výběru zaměstnanců, ovšem má tak trochu přesah. Dalo by se říct, že nábor je teorie a příprava, výběr je praxe.
Nábor zaměstnanců
Nábor zaměstnanců je tak trochu i marketingová práce. Podívejme se na to zblízka. Na základě analýzy pracovních míst personalista zjistil, že je třeba přijmout nového zaměstnance na určitou pracovní pozici. Tím v podstatě končí současná analýza pracovních míst a začíná fáze náboru zaměstnanců.
Personalista spolu s vedoucím oddělení, na které zaměstnance přijímá, určí dobu, na kterou bude nový zaměstnanec přijat. Nabízí se dvě možnosti, a to doba neurčitá (bez stanovení konce pracovního poměru) a doba ...