Dodatečné přiznání a dobropisy
Plátce DPH se zabývá výrobou nábytku a zboží prodává jiným plátcům DPH. Odběratel převzal zásilku nábytku 19. 1. 2018 a spolu se zásilkou byl předán a potvrzen předávací protokol a daňový doklad. Oba plátci DPH tedy zahrnuli tento daňový doklad do přiznání k DPH za leden 2018. Při vybalení nábytku bylo dne 2. 2. 2018 zjištěno, že některé kusy nábytku mají poničené rohy. Z důvodu špatné kvality byla provedena reklamace, s tím, že odběratel požaduje vrácení úplaty při vrácení zboží či slevu ve výši 50% s tím, že zboží prodá jako zboží II. jakosti, o které je mezi konečnými zákazníky zájem. Výrobce dne 18. 2. 2018 reklamaci uznal a odběrateli se rozhodl poskytnout navrženou slevu. Dodavatel potvrdil 18. 2: 2018 výši slevy odběrateli emailem s tím, že mu doručí v papírové verzi opravný daňový doklad. Dodavatel vystavil 27. 2. 2018 opravný daňový doklad (dobropis na snížení ceny o 50%), který doručil doporučeným dopisem 1. 3. 2018 odběrateli. Je nutné podat dodatečné přiznání?